Странице

Странице

уторак, 18. март 2014.

Dilema pri kupovini Vazdusne puske

Pozdrav drugari!

Evo da zapocnem jednu,po meni jako korisnu temu,a to je - Sta kupiti od Vazdusnog oruzja?!
Dakle,u ovoj temi cu pokusati da Vam objasnim kako da najbolje odaberete pusku za svoje potrebe.
Prvo treba razmisliti kakvu pusku zelite? Jacu,slabiju,veceg ili manjeg kalibra i na kraju koju marku? Zatim, za kakve potrebe vam je ista potrebna? Lov,streljastvo,hobi?




Lov- Za lov sa vazdusnim puskama je potrebno oruzje veceg kalibra i vece snage. Pod vecim kalibrom podrazumijevam puske iznad 4,5 cal ili .177. to su puske,najcesce 5,5 cal. i 6,35 cal.
S'obzirom da u nasoj zemlji lov sa Vazdusnim puskama nije dozvoljen,kao u zemljama EU (naravno uz odgovarajucu dozvolu),ovi veci kalibri su i manje dostupni. Kalibri 5,5 i 6,35 su najcesce mnogo vece snage nego 4,5 iako je brzina kod nekih pusaka 4,5 veca nego kod ovih navedenih kalibara.

Postoje puske u 4,5 cal. koje takodje mogu posluziti za navedenu svrhu. To su neki modeli od Diane,Hatsana i Gamo brenda ,koje ce u daljem tekstu biti navedene..
Sto se tice modela i marki,najbolje je odabrati:

Diana 350 Magnum

*Diana 350 Magnum 5,5 cal.

*Diana 350 Magnum 4,5 cal.
*Diana 48 Black 5,5 cal.
*Diana 460 Magnum 5,5 cal.
*Hatsan 125 Sniper 5,5 cal.
*Hatsan 125 Sniper 4,5 cal.
*Hatsan 135 Sniper 6,35 cal.
*Gamo CFR Whisper 5,5 cal.
*Gamo Socom 5,5 cal.
*Gamo Hunter 440 5,5 cal.
Gamo CFR Whisper
Napominjem da su modeli navedenih brendova samo oni koji su u nasoj zemlji dostupni. Postoji jos jako puno modela koje bih mogao nabrojati,tako da sam naveo samo neke od tih.



Streljastvo- Sto se streljastva tice,mogu reci da je ovdje vazi pravilo- Slabija puska,bolja preciznost. To su puske cija se snaga krece oko 7,5 jula,a nerijetko mogu biti i vise. Da bi se dobili sto bolji rezultati,mora se voditi racuna o nekim bitnim segmentima,a to su:Puska ne smije imati jak trzaj,ergonomski napravljen kundak je cesto jako vazan u streljastvu,morate posjedovati opticki nisan veceg uvecanja,najbolje je da su uvecanja od 4x12 pa na dalje i ono najvaznije-kalibar mora biti mali,a to je 4,5.
U svijetu se za streljastvo koriste najcesce PCP puske i pistolji. Springer puske (na feder) se sve manje koriste u streljastvu,a posebno u Field Target-u. Kod nas PCP jos uvijek nije dostupan,ali zato springerice jesu,donekle.
Dakle, ako zelite da se bavite preciznim gadjanjem meta i nekih sitnih predmeta na daljinama koje ce za vas predstavljati izazov,najbolje je da izberete pusku upravo ovakvih karakteristika, kao sto sam ih vec naveo. Mala snaga + mali kalibar - good shot!! ;)

Field Target takmicenje
Najbolji modeli su:
*Ceska Zbrojevka 630 4,5 cal.

*Ceska zbrojevka 631 4,5 cal.
*Ceska Zbrojevka 634 4,5 cal.

*Diana Classic Pro 34 4,5 cal.
*Diana Classic Pro 31 4,5 cal.

*Diana Classic 21 4,5 cal.
*Gamo CFX 4,5 cal.


Hobi- U hobiju je dozvoljeno sve :) Tu je najvaznija strast,a kad imate strast,kao ja prema puskama,onda vam je svaki primjerak interesantan i jednako vazan. Ko se bavi Airguning-om iz hobija,onda je taj neko ujedno i kolekcionar. Svaki model,svaki kalibar igraju ulogu u svemu..lovu,streljastvu..
Dakle,da rezimiramo temu.. Prvo razmislite za kakve potrebe vam je puska potrebna,pa zatim pristupite odabiru iste. Ako zelite jaku pusku,donekle ona nece biti bas prihvatljiva za streljastvo,upravo zbog njene snage,kalibra i mocnog trzaja (recoil-a).
A ako hocete preciznu pusku,ista nece biti odgovarajuca za lov.. ali zato za precizan shot svakako da hoce. Sa takvom puskom mozete praviti grupe od 2 cm na 35 m,sto je sjajno!
Kolekcija PCP takmicarskih pusaka
Eto,nadam se da ce Vam moj tekst pomoci da na najbolji nacin odlucite koji model da kupite i da cete sa istim biti zadovoljni! ;)
Do sledeceg posta,srdacan pozdrav od Deja!



88 коментара:

  1. Zdravo Dejo. Treba mi puska za lov na svrake,vrane itd. Imao sam Hatsana 125 5.5 i nisam zadovoljan jer je jako neprecizna. Noricu Dragon sam imao 5.5 ista situacija kao sa Hatsanom. Ja jesam malo zahtevan,hteo bih da ubijem na 50,60m. Ali sa ovima ne mogu ni na 30! Jedino da me usere. E sad mi reci jel postoji puska za moje zahteve?:-) i opisi mi ukratko koje grupe npr, da ocekujem na 50m od dianinih modela. Partner 31 npr. Ove su na 40m imale razmak i po 7,8 cm. Dijabola od dijabole. Za mene to ije dobro. Bilo bi ok da pravi grupe u 3 do 4 cm. Poz i hvala unapred

    ОдговориИзбриши
  2. Ja imam Hatsana i dobaci 55 metara. Doduse sve zavisi da li lovis majmuna ili majmunicu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sta mislite o gamo sedov dx 305m u sekundi. Ispalio sam blizu 4000 dijabola i dalje savršeno pogadja i brobija isto kad je kupio

      Избриши
  3. поздрав друже, треба ми савет, купио бих пушку, избор су ми јефтине 4,5мм што слабије и што прецизније али не преслабе никако, у србији могу узети руску иж баикал 512, цена 15.500динара, збројовку славију 634 и дијану 240 које обе коштају око 24.000динара што је 200евра

    мене привлачи ова руска јер је јефтина али не знам јоће ли ми трајати ако је јако пуно пазим, хоће моћи да потраје двадесетак година, а да не зарђа, исто се односи на славију и дијану, хоће ли ми потрајати дуже, јесу ли прецизније и да ли лакше могу наћи делове јер ако је тако исплати ми се да доплатим не малих 60-ак евра...најбитније ми је да не зарђа и да се не распадне...хвала унапред и похвале за блог

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. гамо нисам ни узео у обзир, прочитао сам да су прецењене и да су шминка, не може бити боља шпанска од немачке пушке, руска ми је сумњива мада руси имају добро оружје и чуо сам јако пуно похвала на рачун те руске, дијана и збројовка скоро савршене, врв нема грешке са њима, хатсан турска ни у ком случају одмах је отпао, застава ни не прави нигде нисам могао да пронађем а и искварили су се много...да напоменем пушку бих узео за гађање мете, не убијање животиња, али бих волео да не буде слаба, да може да погоди мету са 50 и више метара, али не бих ни волео пушку које морам да се плашим јер је прејака и може неког да убије

      Избриши
    2. гамо нисам ни узео у обзир, прочитао сам да су прецењене и да су шминка, не може бити боља шпанска од немачке пушке, руска ми је сумњива мада руси имају добро оружје и чуо сам јако пуно похвала на рачун те руске, дијана и збројовка скоро савршене, врв нема грешке са њима, хатсан турска ни у ком случају одмах је отпао, застава ни не прави нигде нисам могао да пронађем а и искварили су се много...да напоменем пушку бих узео за гађање мете, не убијање животиња, али бих волео да не буде слаба, да може да погоди мету са 50 и више метара, али не бих ни волео пушку које морам да се плашим јер је прејака и може неког да убије

      Избриши
  4. Moze li mi neko reci nesto vise o Norica Dragon pusci , hteo bih da uzmem u kalibru 4,5 mm zbog vece preciznosti, pa me zanima da li neko ima iskustva sa tim?

    ОдговориИзбриши
  5. Gamo black shedow 4.5mm 200 ms,nije prejaka ali je dobra i mnogo precizna.

    ОдговориИзбриши
  6. Gamo black shedow 4.5mm 200 ms,nije prejaka ali je dobra i mnogo precizna.

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман20. март 2016. 13:28

    diana Diana 460 Magnum 4.5mm 177 cal dali moze za lov?

    ОдговориИзбриши
  8. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  9. Moze mali savet?Dal vazdusna puska NORCONIA AR 1000F SAG kalibar 4.5mm 305m/s moze da se koristi za lov,i kakav je kvalitet puske?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. druze nece nikome da odgovori, dzaba pisete svi vi....ja cu ti odgovoriti, moze za lov ptica na malim daljinama, eventualno zec na jako malim daljinama i to je to, ta puska nema stvarnih 305, nego efektivno dosta manje, kvalitet je ocajan, nikakav, nepostojeci, ja nju ne bih nikad uzeo, ne bih ni hatsana, ni norconiju, ni kometu, ja sam uzeo dijanu, nije ni gamo los, ako imas para kupi dijanu, delova uvek imas, jako su skupi ali puska je savrsenstvo kad je obrada i kvalitet i preciznost, dovoljno je par modela da uzmes i ruke i odmah ce ti se sve kazati

      Избриши
    2. Mozes li samo da mi kazes dje mogu da kupim dio za Dianu magnum 460,nisan mi je potreban onaj sto ima prihvatnik za onu donju cijev?

      Избриши
  10. Pozdrav Druze,kupio sam skoro Diana Panther 21 i zadovoljan sam kvalitetom i preciznoscu,interesuje me koju municiju da kupim da dobijem najbolji ucinak sa njom ( ravni ili zasiljeni vrh ).Inace da napomenem da pusku koristim za hobi,cuvanje voca od vrabaca i svraka i djecu da ucim da koriste oruzije.
    Koliko je stvarni kvalitet puske jer je na 25 - 30m koliko sam je do sad testirao precizna,moze li mi posluziti za moje potrebe?
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  11. Анониман16. мај 2016. 04:09

    Imam Noricu Dragon, rekreativno pucanje u metu, goluba (kada me nerviran na krovu kuce) i po nekad neka svraka. na 20tak metara sam zadovoljan uglavnom obara sitnije ptice , vece rasteram lagano. na 40m sam jednom pogodio goluba u vrat i oborio na mestu. za 260e sa optikom sam zadovoljan, za ozbiljnije pucanje uvek je tu malokalibarka :)

    ОдговориИзбриши
  12. Анониман30. јун 2016. 02:45

    Da li se cz slavia moze koristi za lovljenje svraka i slicnih ptica na 20-30m 4.5 200m/s

    ОдговориИзбриши
  13. ja sam imao hatsana ,ustvari imag ga jos 125 m, sa optikom 4 x 32, juce sam kupio dianu 350 magnum premium sa 400m/s a ustima, neuporedivo je potpuno, sa dijanomsam danas imao pogotke na 70 met u 10x10 cm

    ОдговориИзбриши
  14. kakva se crosman nitro venom 4.5cl 305m/s

    ОдговориИзбриши
  15. koja je najbolja vazdusna za lov da je preko 300ms a ne skuplja od 40k sa optickim nisanom i drvenim kudakom

    ОдговориИзбриши
  16. kakve su norica spider grs 22cal 128ms

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Takva ne postoji, licno sam imao Norica spider grs, njena brzina je negde oko 280ms.

      Избриши
  17. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  18. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  19. kupite dianu 350 ntec sa klipom i riješite se muka, izvaredna puška

    ОдговориИзбриши
  20. da li za lov moze da se koristi snajper vazdusni swiss arms 1bk 4,5 kal i 190m/s unaped hvala na odgovoru

    ОдговориИзбриши
  21. Pomozite, da kupim hastan 125 sniper 5,5mm ili hastan sniper 4,5mm?? Hteo bi za lov pusku. Koja je bolja??

    ОдговориИзбриши
  22. Postovani, da li je vp Hatsan 125 th dobra i pouzdana puska,u tom cenovnom rangu je najjaca ali me brine Turski kvalitet i sama preciznost puske.

    ОдговориИзбриши
  23. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  24. Kupio sam Noricu spider grs u kalibru 4,5mm.Puskica je vrh.Pogadjam limenke piva i kokakole na 50m.brzina dijabole je 330m/s.ima vrlo mali pad dijabole na tu daljinu.na vecim daljinma metu i ne vidim.sve preporuke.

    ОдговориИзбриши
  25. Opet ja.Stavio sam opticki nisan na noricu,ispucao oko 600dijabola.I dalje je sve ok.optika kineski busnel za25evrica.puskica je stvarno vrh.stvarno je istina kad kazu da je to spanska diana.Ima i jedan naslov na forumima da je Zmaj na dijabole stvarno je tako.

    ОдговориИзбриши
  26. Hocu da kupim vazdusnu pusku hatsan pa jel zna neko nesto o toj pusci

    ОдговориИзбриши
  27. Koju hatsana ja imam 150 snajper 6.35 sa bsa optikom 4-16x44 snaga je odlična na 75 m probusila crep tako sam stilova a za preciznost potreban je dobar nosač optike i dobre dijabole jsb su dosta dobre u ovom kalibru

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Druze hocu da uzmem hatsan 1000

      Избриши
    2. Imam i tu 1000 grizli striker
      Nije loša na 50 m ubije fazana lagano u 5.5 kalibru samo uzmeš bsa optiku 4-16x44 i imaš dobre dijabole prave ih u srbiji www.snajper.rs tu se mogu poručiti 370 din pakovanje 200 kom ili neke skuplje nemoj uzimati ispod 1.8 grama a puška gledaj da bude sa gasnom oprugom ne sa običnom

      Избриши
    3. hvala druze al mene plasi kvalitet te puske kakva je i za koliko para moze da se nadje ovakva puska sa gasnom oprugom

      Избриши
    4. Oko 300 e je sa gasnom oprugom i kvalitet je ok ali je naspram 150 hatsan sniper kao igračka tu sam uzeo nedavno ona je sa optikom oko 500 e

      Избриши
  28. pozrav interesuje me gdje u Crnoj Gori mogu da se kupe rez djelovi od vazdusnih pusaka Gamo konkretno treba mi prednji nisan od gamo mod 610

    ОдговориИзбриши
  29. Jel zna neko sta da mi kaze o ovoj pusci kakav je kvalitet EKOL ULTIMATE ES450 BLACK 4,5MM 305M/S

    ОдговориИзбриши
  30. Za te pare dobra,ima moj komsija zajedno gadjamo mete.Napravljena u turskoj.Prica se da joj je ovo promo cena i da ce da poskupi.

    ОдговориИзбриши
  31. Mi gadjamo samo u mete koje smo mi napravili.okretne napravljene od kasika i kasicica na daljinama 10,20,30m.mogu ti samo reci da su lepo iskrivljene.

    ОдговориИзбриши
  32. Hvala brt onda nju uzimam cim iskrivi kasiku moze i goluba da ubije ima pocetnu brzinu 300ms

    ОдговориИзбриши
  33. Pozdrav svima. Da li neko ima iskustvo sa Dianom 340 Panter N-tec? Hteo bih da je uzmem.

    ОдговориИзбриши
  34. Pozdrav,planiram da kupim Gamo Extrem CO2 pa me interesuje da li je neko imao iskustva sa tom puskom?

    ОдговориИзбриши
  35. Анониман13. март 2017. 20:06

    Pozdrav. Jel ima negdje kod nas kupit PCP Hatsan ili Gamo?
    I takodje neko saznanje vezano za narucivanje iz vani(postoji mogucnost) ali valjda treba dozvola od Ministarstva ekonomije i plus carina.

    ОдговориИзбриши
  36. ja sam porucio Dianu 350 magnum n-tec.....pa me interesuje.....postoje li neke van nastavne aktivnosti u Crnoj Gori i ako vec nema....postoi li mogucnost da se napravi neko udruzenje za nas ljubitenje Air-gun - a :D

    ОдговориИзбриши
  37. Zdravo svima meni je potrebna vazdusna za lov.Kao sto rekoh hteo bih sebi vazdusnu pusku uzeti ali nisam bas siguran hocu li uzeti pravu. Moze li mala pomoc da bih dosao do toga sto zelim? Potrebna mi je vazdusna puska velike preciznosti i velike snage da bih mogao da gadjam metu sa vece udaljenosti Od 200 do 400 metara naravno uz odgovarajucu optiku. Cena puske nije bitna. Postoji li tako nesto? Hvala vam unapred.

    ОдговориИзбриши
  38. Анониман16. март 2018. 15:02

    Postoji samo karabin

    ОдговориИзбриши
  39. šta je bolje za lov 4.5mm ili 5.5 mm norika dragon

    ОдговориИзбриши
  40. Одговори
    1. prvo,hvala na savetu.kupio sam noriku spajder,5.5-275m/sec,ja sam pre zadovoljan.sad mi reci,koju optiku da kupim,da li valja bušnel 4x32eg 20 cm dužine ili šta drugo,unapred hvala.

      Избриши
    2. I ja razmisljam da kupim vazdusnu za lov koja je cena te tvoje sto si uzeo i sta moze druze da se ubije sa njom

      Избриши
    3. norika spajder 5.5 tačnih 275m/sec,nema greške,ja sam pre zadovoljan.probija 2cm dasku i još više.balkan hanter beograd.šta ubija-sve.mnogo moćna vazdušara.nisam pogrešio.probao sam još neke,ali u toj klasi su španci vrh.platio sam je sa popustom u prodavnici 23000.din.

      Избриши
    4. Hvala na odgovoru ja se dvoumim izmedju norice spajder i gamo big cat 1000

      Избриши
    5. U optike se ne razumem toliko..iskreno.Koliko si llatio noriku i gde si je uzeo?

      Избриши
  41. Moze li mi neko reci nesto vise o ovoj pusci Vazdušna puška Stoeger 4.5m 305ms

    ОдговориИзбриши
  42. ima li neko podatak koji je domet dijabole 5.5 pri 275m/sec.

    ОдговориИзбриши
  43. Zanima me kakva je puska gamo whisper hocu da kupim neku vazdusnu pa me intresuju i vasa misljenja

    ОдговориИзбриши
  44. Znali neko da li de Gamo Little Cat .177 moze koristiti u lovu na npr. zeceve,golubove...

    ОдговориИзбриши
  45. Da li može da se podešava prednji nišan na Gamo vazd. pušci ?

    ОдговориИзбриши
  46. koja je dijabola naj bolja za lov divljači,od 5.5 .

    ОдговориИзбриши
  47. Hteo bih da kupim pcp vazdušnu pušku. Ima li neko ko se stvarno razume da mi odgovori dali kad se pcp napuni na max. pritisak treba da se za kratko vreme ispuca da bi se istrošio(pao) pritisak u cilindaru, ili može da se puca po potrebi recimo za period od 5-6 dana pa i više. Tačnije dali nije problem ako je cilindar pcp - ja duže vremena pod pritisak. Hvala onome ko mi bio stručno odgovorio, pozzz

    ОдговориИзбриши
  48. Da li neko ima iskustvo sa „Kandar" 5,5 mm. Piše da je jačina 17J 220m/s.

    ОдговориИзбриши
  49. Hatsan 125 5,5 mocna puska samo dijabole koje odgovaraju za nju i neboj se a to su barakuda poluokrugle ili jsb exsit dzambo 50 metara rusi svasta😉😉

    ОдговориИзбриши
  50. Kupila bih vazdušnu pušku stoeger Rx20 S3.Da li neko ima iskustvo sa istom,koliko su precizne i da li može da se ugradi gasni klip?

    ОдговориИзбриши
  51. Pozdrav..kupio BiH stoeger rx20s3 sa optičkim nišanom 4-32,cal 4.5,305m/s.Da li neko ima iskustva sa ovim

    ОдговориИзбриши
  52. Zdravo, zanima me jeftina a precizna i donekle jaka vazdusna puska D kategorije(do 200m/s) i 4.5mm dijabole, do nekih 13000 din. Znam da je tesko naci takvu ali u tom cenovnom rangu ih ima mnogo. Snowpeak B2-4, Ekol Ultimate ES450, Zastava M56, Snowpeak B1-4, Kral Arms S N-05 , Karl Arms N-01 S, LB600... Da li bi mogao neko da me posavetuje koja je od svih ovih najbolja, najizdrzljivija? Da li neko ima pozitivnih iskustva sa nekom od njih?

    ОдговориИзбриши
  53. Mislim da je u toj klasi i nemsčka puška gsg600 i gsg1000

    ОдговориИзбриши
  54. Dali neko ima iskustva sa luznik 87. Kakva je nesto blize

    ОдговориИзбриши
  55. Imam pitanje na vazdusnoj je optika e sad ono za pad ima da povecavas daljinu dal to ima funkciju

    ОдговориИзбриши
  56. Анониман22. мај 2022. 05:36

    Neko mišljenje o striker junior 4.5 mm 150m/s

    ОдговориИзбриши
  57. Mislim ko se bavi streljaštvom da kupi polovnu pušku Anshultz model 335 . Mislim da se ne zanosimo. To je puška bez premca.

    ОдговориИзбриши